ТЕМА: УЕНЧЫКЛАР (ИГРУШКИ)
(Урок татарского языка рассчитан для русскоязычных учащихся. 2 класс)
Цель: 1. Введение новой лексики по теме «игрушки».
2. Слуховое восприятие татарской речи по теме.
3. Развитие диалогической и монологической речи, чтение и беседа по содержанию стихотворений об игрушках. Изучение стихотворения М.Джалиля «Туп».
4. Развитие навыков грамотного письма по теме.
5. Развитие логического мышления памяти и двигательной активности.
6. Воспитание бережного отношения к игрушкам, к личным вещам, научить правильно распределять личное время на игру и на работу.
Оборудование: игрушки: незнайка, мяч, кукла, медведь, машина, скакалка и т.д.
ХОД УРОКА:
1.ОРГАНИЗАЦИОННЫЙ МОМЕНТ.
Установка на положительное восприятие мотивации урока:
Хәерле иртә, балалар!
Хәлләрегез ничек? Кәефләрегез? Мин бик шат. Тирә-юньдәгеләрнең дә кәефләре яхшырсын өчен аларга да хәерле иртә телик. (Күрсәтеп).
Хәерле иртә, агачлар,
Хәерле иртә,кошлар,
Хәерле иртә, табигать,
Хәерле иртә, дуслар!
Хәерле иртә, кунаклар!
Н.Сафиуллин «Хәерле иртә»
2. ОБЪЯСНЕНИЕ ЦЕЛИ УРОКА:
Бүген без сезнең белән дәрестә «Уенчыклар» дигән теманы өйрәнә башларбыз. Уенчык атамалары белән танышырбыз. Шигырьләр укырбыз. Ә аннан нәтиҗә чыгарырбыз.
1. Фонетическая зарядка:
Укучылар, әйтегез әле, бүген ничәнче гыйнвар? Елның нинди вакыты (кыш). Ә хәзер мин сезгә бер шигырь укып ишеттерәм. Сез минем белән килешерсез, дип уйлыйм. Тыңлыйбыз ћәм карыйбыз (плакаттан укыла), тел шомартып алырбыз.
Тышта салкын,
Тышта – кыш,
Өйдә – җылы,
Өйдә – мич.
Без сыйныфта укыйбыз –
Без булдыклы, без – тырыш.
Шулаймы? (1 этап хор белән укыла).
2. Словарная работа:
а. Бүген дәрестә түбәндәге сүзләрнең тәрҗемәсен белү кирәк булыр: (Укытучы тактага беркетә).
Уен – игра Туп - мяч
Уйный – играет Кечкенә - маленький
Уенчык – игрушка Матур - красивый
Курчак – кукла Аю – медведь
Бии – танцует Сакларга – беречь
Сикерә – прыгает Алып куярга – убрать
Йөгерә – бегает Дәшми – не говорит
1. хор белән укыйбыз.
б. Сүзлекләргә язып куябыз.
3. Введение новой лексики с помощью ситуативной наглядности:
Бу безнең «уенчыклар кибете». Хәзер мин сезне уенчыклар белән таныштырам.
- Уенчыклар кибетендә матур курчак бар.
- В магазине игрушек есть красивая кукла.
(Пауза. Укучылар укытучы артыннан кабатлыйлар).
- Уенчыклар кибетендә кечкенә туп бар.
- В магазине игрушек есть маленький мячик.
- Уенчыклар кибетендә уенчык аю бар.
- В магазине игрушек есть игрушечный медведь.
( “Уенчык машина”, “сикергеч” лексикасы да кертелә).
- Уенчыклар кибетендә тагын нинди уенчык бар?
Введение элемента ролевой игры. ( Белмәмеш күрсәтелә).
- Әйе, Белмәмеш тә уенчыклар кибетендә бар. Ул юкка гына монда килеп чыкмагандыр әле.
4. ДР. Вопросно- ответное упражнение.
- Хәзер минем сорауларга җавап бирәбез.
- Ләйсән, бу нәрсә?
- Бу матур курчак.
- Курчакның исеме ничек?
- Курчакның исеме ……
- Аның күлмәге нинди төстә?
- Аның башында нәрсә бар?
- Калфак.
Таким образом, спрашивается об игрушечной машине, мячике и т.д.
5.Закрепление введенной лексики в процессе ДР.
- Балалар, әйтегез әле, сез өегездә нинди уенчыклар белән уйныйсыз?
Образец ответа: мин уенчык машина белән уйныйм. Прослушивается три-четыре ответа.
6. Упражнение на аудирование.
( Берется со стр. 100 учебника Юсупова «Татарский язык» 2 кл.. Можно из любого другого источника).
7. ДР на основе услышанного.
Ребята по этому образцу составляют диалог.
8. Обоснование введенной лексики на основе предложенных стихотворений.
Бүген дәрескә Розалия белән Вика курчаклар турында шигырьләр ятлап килгәннәр. (Х.Халиковның «Гөлнур», Ф.Тохтамышевның «Балалар бакчасында» дигән шигырьләре алына.)
После каждого прослушанного стихотворения проводится контроль понимания.
Проверка аналитических возможностей учащихся.
- Уенчыкларны ташларга ярыймы?
- Гел генә эш эшләмичә, әниләргә ярдәм итмичә уйнау әйбәтме?
- Безнең төп эш нинди? – дигән сорауларга җавап алына.
- Әйе, уен турында нинди мәкальләр беләсез? «Уйнавын уйна – эшеңне дә уйла» мәкален ничек аңлыйсыз?
- Ә Белмәмеш үзен ничек тота? Дөрес эшлиме?
8. Физминутка.
Белмәмеш кебек ял итеп алыйк әле.
Белмәмеш киерелде,
Уңга, сулга иелде,
Кулларын өскә сузды,
Алга, артка сикерде,
Эшләпәсен табар өчен
Аяк очына үрелде.
Эшләпә табылмады.
3. ЗАКРЕПЛЕНИЕ.
1.Загадки:
а) Аяклары-куллары бар,
Үзе нәкъ кеше төсле,
Мин сөйләшәм, ә ул – дәшми,
Авыздан чыкмый сүзе.
(Кукла)
б) Сикерә белә, йөгерә белми.
( Мяч)
2. Чтение стихотворения М.Джалиля «Мяч». (Словарная работа не требуется). Ребята вспоминают стихотворение А.Барто «Мячик».
Стихотворение сначала читается учителем, затем учащимися.
3. Закрепление лексики на основе письменной речи. (Незнайка написал слова на доске об игрушках, требуется исправления).
Кур…, ту…, ….ю, маши…., кечк….
4. ПОДВЕДЕНИЕ ИТОГОВ УРОКА.
- Дәрестә нәрсәләр турында сөйләштек?
- Кем безгә кунака килгән?
- Уенчыклар белән уйнап туйгач, нәрсә эшләргә кирәк?
- Уйнап, бөтен эшне онытырга ярыймы?
- Без нинди мәкальне белдек?
5. ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ.
Выучить четверостишие М.Джалиля «Мяч».
6. ОЦЕНИВАНИЕ. |